מטבע חוץ – למה חשוב להחזיק חשבון מטח זמין ונגיש?

מטבע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עד לפני שנים לא רבות, הרבה מאוד עסקאות בישראל בוצעו במטבע חוץ. לדוגמא, עסקאות לרכישה או השכרה של נכסים, פרטיים ועסקיים, רכישת כלי רכב, ציוד ומלאי ועוד שורה ארוכה של עסקאות. בעשור הראשון של שנות האלפיים זה השתנה, בזכות התחזקות השקל והחלטה של גורמים רשמיים, שעסקאות בישראל יתבצעו בשקלים ולא בדולרים או מטבע חוץ אחר.

העניין הוא, שבערך באותן שנים התרחשו שני דברים נוספים ששינו מעט את התמונה: ראשית, החל סחר בינלאומי באינטרנט. אתרי מכירות גדולים החלו להיפתח וישראלים החלו להזמין מוצרים מכל רחבי העולם. שנית, יותר ויותר ישראלים החלו לנסוע לחו"ל בתדירות גבוהה, בזכות פתיחת קווי תעופה ממדינות שונות וירידת מחירי הטיסות.

שני דברים אלו שינו את היחס בכל מה שקשור לאחזקת מטבע חוץ. אם לפני כן, מי שהחזיק בעיקר במטבע חוץ, היו סוחרים שסחרו בו או גורמים שביקשו לבצע עסקאות מסוימות, אזי שבעקבות השינויים וההתפתחויות, החזקת מטבע חוץ היה לדבר רלוונטי ולגיטימי, גם עבור אנשים פרטיים שמשתמשים בו לצרכים אישיים שונים.

האופציות שעומדות בפני ישראלים המעוניינים להחזיק מטבע חוץ הן, להחזיק ברשותם כסף זר בחשבון הבנק, לשמור שטרות ומטבעות באופן פיזי בבית או להשתמש באופציה של ארנק מט"ח דרך חברת אשראי.

מה זה ארנק מט"ח ולמה זו אופציה משתלמת?

הרעיון חשבון מט"ח המוחזק בארנק דרך כרטיס אשראי הוא מאוד פשוט ומאפשר שימוש נוח ונגיש בכסף.

כל אחד, יכול לרכוש דרך חברת אשראי מטבע חוץ מסוגים מסוימים, ובמקום לקבל אותו פיזית ולשמור בארנק או להפקיד לחשבון הבנק, הוא מפקיד בחשבון שנפתח לו בחברת האשראי, והשימוש בכסף מתאפשר דרך הכרטיס.

למשל, אם הוא רוצה לבצע רכישה באמזון, אז בזמן הרכישה הוא מבקש שהיא תתבצע במטבע חוץ ולא בשקלים, והכסף עובר מחשבון האשראי שלו אל האתר. אם הוא רוצה למשוך כסף בזמן שהייתו בחו"ל, אזי שהוא ניגש לכספומט, מושך כסף מכרטיס אשראי ומקבל אותו באופן פיזי.

זו אופציה משתלמת משתי סיבות:

ראשית, הכסף זמין עבורו כל הזמן. בין אם זה לשימוש דיגיטלי ובין אם זה לשימוש אחר.

שנית, ההמרה נעשית מול חברת האשראי במועד בו הוא רכש את הכסף. כלומר, אם הוא ביצע את הרכישה לפני שנה, אז הכסף שנשמר לו בחשבון הוא על פי אותו ערך שהוא שילם בזמן הרכישה. אם הערך יעלה מאז, זה לא ישנה שום דבר מבחינתו. הוא ירוויח מכך.

איך מבצעים את זה בפועל?

כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאתר של מקס, לרכוש מטבע חוץ על פי הסוג המבוקש והכמות הרלוונטית, לפתוח חשבון בכרטיס אשראי, הכסף יישמר בו ויהיה ניתן לעשות בו שימוש בכל עת על פי הצורך.

מטבע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

הפורטל המקיף ביותר עם כל המידע, ההמלצות והטיפים שצריך לשיווק בדיגיטל! כנסו לאתר והתחילו להנות מתוכן איכותי ומעניין בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
marketing

מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי

שיווק הוא מרכיב חיוני בהצלחתו של כל עסק, אך בעידן הדיגיטלי חל שינוי משמעותי באופן שבו חברות משווקות את מוצריהן ושירותיהן. שיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי הם שני גישות שונות, כל אחת עם יתרונות וחסרונות משלה. בואו נבחן את ההבדלים העיקריים ביניהם.

לקריאת המאמר »
רדיו

כיצד לפרסם ברדיו 88FM? מדריך מקיף לעסקים

רדיו כאן 88FM אינו רק תחנת רדיו רגילה, זו תחנה שמזמינה את המאזינים לחוויה של מוזיקה איכותית ותרבות מרתקת. פרסום עסקים בתחנה זו יכול להיות דרך מצוינת להגיע לקהל מגוון ואיכותי. עם כמה מיליוני מאזינים ברחבי הארץ, התחנה מציעה פלטפורמה ענפה לפרסום.

לקריאת המאמר »

צרו איתנו קשר