איך מגישים בקשה לצו ירושה? (מדריך משפטי)

איך מגישים בקשה לצו ירושה? (מדריך משפטי) - ירושה צודקת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

כל אדם שהולך לבית עולמו מותיר אחריו נכסים, זכויות, כספים אשר כולם מהווים בעצם, את עיזבונו של אדם. לעיתים יבחר אדם להותיר צוואה מסודרת ולהחליט עוד בחייו כשהוא כשיר וצלול מה ייעשה עם עיזבונו, למי ואיך יחולק ובאילו תנאים.

אך כאשר אדם לא הותיר אחריו צוואה יהיה על יורשיו, על מנת לקבל את העיזבון (את ירושת המנוח בעצם), להגיש בקשה לצו ירושה שהינה ורק עם קבלת צו הירושה, יוכלו הם לפעול בנכסי העיזבון ולקבל את ירושתם.

באדיבות אתר ירושה צודקת https://www.accordil.co.il/

מהו צו ירושה?

צו ירושה הינו צו לכל דבר ועניין, מסמך משפטי מחייב אשר במסגרתו תוצהר זהות המנוח, מועד פטירתו, שמות יורשיו וחלקו של כל יורש בעיזבון המנוח. צו הירושה יהיה תקף מול הכל ורק עימו יוכלו יורשי המנוח לבצע פעולות ברכוש המנוח.

יצוין, כי צו הירושה אינו מפרט מה כלול בעיזבון עצמו (מבחינת נכסים, כספים וכיו"ב).

מי יכול להגיש את הבקשה לצו ירושה?

  1. יורשי המנוח על פי דין– בת/בן זוגו, ילדיו (אם ישנם), נכדיו, הוריו וכיו"ב כמפורט בחוק הירושה. בדרך כלל בן הזוג או ילדי המוריש, יהיו אלה אשר יגישו את הבקשה.
  2. כל בעל עניין– כל מי שיש לו עניין כלשהו בעיזבון המוריש.

היכן יש להגיש בקשה לצו ירושה?

מגיש הבקשה יכול לבחור האם להגיש אצל הרשם לענייני ירושה המצוי במקום בו התגורר המנוח טרם פטירתו, או בבית דין דתי (בית דין רבני, שארעי).

כיצד יש להגיש את הבקשה לצו ירושה?

את הבקשה לצו ירושה ניתן להגיש בשתי דרכים, באופן ידני ובאופן מקוון. בעבר ניתן היה רק באופן ידני וכיום, ניתן גם ישירות דרך האתר לענייני ירושה:

א.      באופן מקוון (למעט אם היורשים הינם אחים, דודים ובני דודים)-

  1.  נכנסים לאתר הרשם לענייני  ירושה ישירות לטופס המקוון להגשת הבקשה.
  2.  ממלאים את פרטי המנוח ומצרפים תעודת פטירה שלו.
  3.  ממלאים את שם מגיש הבקשה ואת פרטי ההתקשרות עימו.
  4. ממלאים את שמות היורשים ומצרפים אישור דואר רשום לפיו, שלחנו לכל היורשים הודעה בדבר הגשת הבקשה או מכתב הסכמה מטעם היורשים שמודעים לבקשה או שהמגיש הבקשה מצהיר כי הודיע ליורשים באופן אישי.
  5. מצרפים אסמכתאות לפי המבוקש והנדרש כמו יפוי כוח באם המבקש מיוצג.
  6.  אישור תשלום שתי אגרות (באופן מקוון האגרות מופחתות): אגרת הבקשה עצמה ואגרת פרסום (בעבור פרסום הבקשה לצו ירושה בשני עיתונים יומיים).
  7. תצהירי הסתלקות- באם ישנם יורשים אשר מסתלקים מהעיזבון לטובת אחר (בדרך כלל ילדים המסתלקים לטובת ההורה שנותר בחיים), יש לצרף תצהירי הסתלקות חתומים ומאומתים על ידי עורך דין.

ב.      באופן ידני –

  1. מדפיסים את טופס הבקשה מהאתר של הרשם וממלאים אותו.
  2. מצרפים לו את כל המסמכים הרלוונטיים (כמו במקוון) במקור או בהעתק "נאמן למקור".
  3. מצרפים אישור על תשלום שתי האגרות.
  4. מגישים פיזית במשרדי הרשם.

לאחר הגשת הבקשה- בחינה ומתן הצו:

הבקשה נבחנת על ידי מזכירות הרשם ואם הינה תקינה ולא חסרים מסמכים, מועברת לפרסום בשני עיתונים יומיים (על מנת לאפשר הגשת התנגדויות לצו הירושה מצד מי שמעוניין בכך). במקביל, מועברת הבקשה לתגובת האפוטרופוס הכללי.

איך מגישים בקשה לצו ירושה? (מדריך משפטי) - ירושה צודקת

אם לא הוגשו התנגדויות (תוך המועד שקצוב בחוק) ותגובת האפוטרופוס תקינה (אין לו עניין בבקשה)- יינתן צו הירושה והיורשים יוכלו להתחיל לפעול בעיזבון.

ברוב המקרים, צו ירושה יינתן ללא בעיות מיוחדות ובתוך זמן קצר, אך זאת בתנאי שהבקשה הוגשה כראוי ובצורה נכונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

הפורטל המקיף ביותר עם כל המידע, ההמלצות והטיפים שצריך לשיווק בדיגיטל! כנסו לאתר והתחילו להנות מתוכן איכותי ומעניין בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טכניקות SEO בטלגרם: מדריך מקצועי למקסום החשיפה שלך

טלגרם הפכה לאחת הפלטפורמות המובילות לתקשורת ולשיתוף תוכן. עם יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים, יש לה פוטנציאל רב לחשיפה. טכניקות SEO בטלגרם מאפשרות למשתמשים להגדיל את טווח ההגעה לקהל יעד ממוקד. הבנת עקרונות בסיסיים כמו מילות מפתח, תיאורים, ותגיות יכולה לשפר את נראות התוכן ולהגביר את המעורבות.

לקריאת המאמר »

טיפים לשיווק בטוויטר: כיצד לבנות נוכחות משפיעה ברשת החברתית

כאשר מתחילים בשיווק בטוויטר, חשוב להבין את הקהל المستهدف. זיהוי קהלים רלוונטיים יכול להנחות את התוכן שינוצר ואת האסטרטגיות שיאומצו. יש לקבוע מטרות ברורות, כגון הגדלת מספר העוקבים, שיפור המעורבות עם התוכן, או חיזוק המותג. מטרות אלו ישמשו כבסיס לפעולות השיווקיות.

לקריאת המאמר »

אסטרטגיות פרסום בטוויטר למיתוג: כיצד לבנות נוכחות דיגיטלית בולטת

טוויטר מהווה פלטפורמת תקשורת דינמית המאפשרת למותגים לקיים דיון ישיר עם הקהל שלהם. בעידן הדיגיטלי, פרסום בטוויטר למיתוג הפך לאסטרטגיה מרכזית עבור עסקים המבקשים לבסס את הנוכחות שלהם באינטרנט. הפלטפורמה מתמקדת בשיתוף תוכן קצר וממוקד, מה שמחייב חשיבה יצירתית על הדרך בה מציגים את המידע.

לקריאת המאמר »

צרו איתנו קשר